שאלון רקע למורה
* השאלון רשום בלשון זכר אך פונה לשני המינים
פרטים כלליים
שם הילד: _________________________ מספר ת"ז:____________ כיתה: _____
שם ביה"ס: _____________________________ כתובת ביה"ס:___________________
טלפון ביה"ס: _____________________
שם המורה: ___________________ תפקיד המורה (מחנכת/ טיפולית/ אחר): _________
השאלון מולא על ידי:_____________ תפקיד ממלא השאלון:_______________
בתאריך: ___________
האם הילד בחינוך מיוחד: כן/ לא
סוג החינוך המיוחד:_____________
הנ"ל הופנה למרפאתנו. נודה לכם אם תמציאו לנו דו"ח מפורט על מצבו בכיתה לפי הנקודות הבאות.
אנא נסו להשיב על כל השאלות כדי שבבדיקתו נוכל לעמוד על בעייתו הספציפית.
כללי
אם ההפנייה לאבחון נעשתה על ידי בית הספר:
מה סיבת ההפניה לאבחון? ___________________________________________________
מתי החלו הבעיות/ קשיים? ___________________________________________________
ממתי הילד נמצא בביה"ס? ___________________________________________
ממתי אתם מכירים אותו? _______________________________________________
האם דיבורו של הילד ברור? כן/ לא. אם לא, מהם קשייו? _______________________________
האם הילד שולט בהתנהגותו המוטורית (ידיו ורגליו)? כן/ לא. אם לא, מהם קשייו? ______________
_____________________________________________________________________
תפקוד בבית הספר
מה יחסו של הילד לביה"ס (האם בא ברצון/ נעדר תכופות/ מבקר באופן סדיר)? _____________________________________________________________________
מה יחסו של הילד למורה שלו? __________________________________________________
מהן נקודות החוזק של הילד? באילו תחומים הוא מגלה יכולות וכישורים טובים? __________________
_______________________________________________________________________
מה יחסו של הילד ללימודים (האם ניכרת מוטיבציה, הבחנה בין הצלחה לכישלון, אדישות וכדומה)?
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
האם הוא מקפיד להביא את הציוד הנדרש? כן/ לא. אם לא, מהם קשייו? ________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
האם הוא עובד מתוך תכנון וארגון? כן/ לא. אם לא, מהם קשייו? ______________________________
______________________________________________________________________
האם הוא עובד עצמאית? כן/ לא. אם לא, מהם קשייו? _________________________________
______________________________________________________________________
האם הוא מכין שעורי בית? כן/ לא. אם לא, מהם קשייו? ___________________________________
______________________________________________________________________
קצב כתיבה: האם הוא כותב בזמן השיעור/ מספיק לכתוב סיכומי שיעור/ להעתיק מהלוח/ לסיים מבחנים שדורשים כתיבה מרובה? כן/ לא. אנא פרטו ________________________________________
____________________________________________
תארו התמודדות בעבודה קבוצתית. האם קיימים קשיים? כן/ לא. אנא פרטו ___________________
______________________________________________________________________
האם התפיסה תקינה (תפיסה חזותית כמו צורות גיאומטריות, צבעים, גדלים וכמויות ותפיסה שמיעתית כמו קליטת הנאמר בכיתה וכדומה)? _______________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
מצב רגשי
כיצד הילד מגיב למצבי תסכול וכישלון (יכולת התמודדות והתמדה/ נסיגה/ התפרצויות זעם/ יכולת דחיית סיפוקים/ ניסיונות להכחיש ולהסתיר כישלון/ סירוב לקבל עזרה/ תלות)? ____________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
תארו את מצב הרוח האופייני של הילד (עליז, עצוב, מכונס בעצמו, קפיצי, תנודות במצב הרוח)
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
האם יש בעיית נוכחות בשיעורים/ ימים שלמים/ מבחנים? כן/ לא. אנא פרטו _______________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
האם קיימות בעיות התנהגות? כן/ לא. אם כן, אנא פרטו (מתי מתרחשות, באיזו עוצמה, ומהם הגורמים המעוררים אותן לדעתכם) ___________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
האם הילד מודע לקשייו? אנא פרטו __________________________________________
האם הוא אימפולסיבי ותוקפני? כן/ לא. אנא פרטו: ___________________________________
האם הוא פסיבי או יוזם בחברה והאם ניתן להטיל עליו תפקידים אחראיים? כן/ לא. אנא פרטו
______________________________________________________________________
האם אפשר להרגיש בשינויי מצב רוח קיצוניים אצלו? _______________________________
__________________________________________________________________
מצב חברתי
האם תפקודו החברתי של הילד תואם את גילו הכרונולוגי (ילדותי מדי/ תלותי מדי/ בוגר יחסית לחבריו)_____________________________________________________________
מה יחסו לחבריו ויחסם אליו (האם הוא מקובל, נדחה, יוצא דופן, האם נוטה להתחבר עם צעירים או מבוגרים ממנו)? ________________________________________________________
___________________________________________________________________
האם הוא נתון להטרדות (לועגים לו/ מציקים/ מחרימים/ מתעלמים/ מאיימים וכדומה)? כן/ לא.
אם כן, אנא פרטו _______________________________________________________
מהי התדירות: פעם בשבוע-שבועיים לעתים תכופות יותר לעתים רחוקות יותר
האם הוא מעורב בהטרדות ילדים אחרים (לועג/ מציק/ מרכל/ מחרים/ מאיים/ מתעלם)?
כן/ לא. אם כן, אנא פרטו __________________________________________________
מהי התדירות? פעם בשבוע-שבועיים לעתים תכופות יותר לעתים רחוקות יותר
האם הוא מבין מצבים חברתיים? כן/ לא. אנא פרטו
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
כיצד הוא מתמודד עם קונפליקטים ועימותים חברתיים (תלותי, נסוג, יוזם פתרונות, נוקשה, גמיש)?
___________________________________________________________________
התמודדות בבית הספר
אנא פרטו את סוגי ההתמודדות שנוסו במסגרת ביה"ס (הוראה מתקנת, סיוע של מורה טיפולית/ יועצת, תוכנית עיצוב התנהגות וכדומה)
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
האם הילד מקבל התאמות במבחנים? כן/ לא. אם כן, אנא פרטו מה (תוספת זמן, התעלמות משגיאות כתיב, בחינות בעל פה, שימוש בדף נוסחאות מורחב וכדומה) _________________________________________________________________________________
אנא פרטו מה סייע לו_______________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
אילו סוגי עזרה קיימים בביה"ס (שילוב ומאיזה סוג, כיתה קטנה וכדומה)? ____________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
מה לדעתכם יסייע לו? _______________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________